SEO Optimizacija

Što je SEO optimizacija i kako funkcionira?

Svaki mjesec u svijetu se obavi više od 14 milijardi pretraživanja preko internet pretraživača.
Ovo je zaista impozantna brojka u koju nisu uključena pretraživanja na velikim nacionalnim stranicama i portalima. Kako iskoristiti ove brojke i unaprijediti vlastitu poslovnu priliku? Ono što je potrebno, jest postići visoku poziciju na internet pretraživačima i za to vam treba SEO optimizacija. Iako je odgovor jednostavan, put do njega nije. Potrebno je vrijeme i znanje da se postigne visoka pozicija ili prvo mjesto. Ako niste visoko rangirani, potencijalni kupci vaših usluga ili proizvoda obratiti će se konkurenciji.

Što je to SEO optimizacija?
SEO optimizacija ili Search Engine Optimization (eng.) predstavlja različite metode i tehnike koje se primjenjuju na web stranicu i izvan nje a sve sa ciljem postizanja što više pozicije na internet pretraživačima kao što su npr. Google, Bing, Yahoo.

SEO kampanja sastoji se od optimizacije vaše stranice (on-site optimization) i gradnje linkova (off-site tactics). Konkretno to će značiti napraviti potrebne izmjene i dopune na vlastitoj stranici, a u međuvremenu treba graditi linkove odnosno veze s drugih web stranica na vašu. Cilj ovih radnji je približiti web stranicu prvoj poziciji ili postići prvu poziciju za ciljane usluge ili proizvode. Kad internet korisnici pretražuju web, vaša web stranica trebala bi se pojaviti na prvom mjestu za one proizvode ili usluge za koje ste radili SEO pozicioniranje. Funkcija SEO kampanje je pomoći internet pretraživačima da prepoznaju vašu ponudu kao najoptimalniju.

Proces SEO uključuje slijedeće aktivnosti: istraživanje ključnih pojmova ili pojedinačnih riječi, stvaranje sadržaja i gradnju linkova odnosno stvaranje veza.

Istraživanje ključnih pojmova
Istraživanje ključnih pojmova ili riječi je postupak u kojem se pronalaze pojmovi ili pojedinačne riječi koje imaju određenu mjesečnu potražnju. Smisao SEO kampanje je pozicionirati web stranicu za one pojmove koji imaju dovoljan broj mjesečnih pretraživanja. U suprotnom prvo mjesto na internet pretraživačima neće imati nikakvu vrijednost.

Stvaranje sadržaja
Sadržaj na stranici predstavlja temelj seo optimizaicije, sadržaj koji je napisan za čitatelje (korisnike), koji je fokusiran na ciljanu uslugu ili proizvod uvelike će skratiti kasniju gradnju veza odnosno linkova.

Gradnja linkova
Gradnja linkova odnosno stvaranje veza posljednja je u nizu aktivnosti koje je potrebno odraditi za visoko pozicioniranje web stranice. Ujedno je to i najteži dio SEO kampanje jer ne ovisi o vlastitoj web stranici, već o drugim web stranicama i njihovim vlasnicima. U ovisnosti od sadržaja koji se nalazi na web stranici, njegove zanimljivosti ili korisnosti, može se postići određen broj prirodnih linkova. Sav ostali posao gradnje isključivo je vezan za umješnost i tehnike SEO stručnjaka.

SEO optimizacija i vrijeme
Jedan od važnijih faktora vezanih uz SEO je vrijeme. Pozicioniranje traži vrijeme i ne postoji instant rješenje koje će dati rezultat za mjesec ili dva. Spomenuto se posebno odnosi na pojmove koji se vezuju uz puno privrednih subjekata koji su zainteresirani za visoke pozicije na internet pretraživačima. SEO optimizacija je proces pozicioniranja pa jedna prosječna kampanja traje najmanje 3 – 4 mjeseca. U zahtjevnijim slučajevima to je proces koji traje od 8 - 12 mjeseci pa nekada i duže.

Drugi način za postizanje što boljih poslovnih rezultata u veoma kratkom vremenskom roku na internet pretraživačima jeste Google AdWords način reklamiranja. Više o ovome pročitajte ovdje...